Gyors és egészségesebb meggyes pite

2018. június 18. 17:43 - Graffy

img_20180617_185825.jpgApák napjára kedveskedtem Édesapámnak ezzel a sütivel. Próbáltam kicsit egészségesebb formában és egészen ehető lett a végeredmény. :)

Hozzávalók:

  • 10 dkg búzaliszt
  • 10 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 8 dkg Xilit
  • 8 dkg kristálycukor
  • 3 db tojás
  • 50 dkg magozott meggy
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna (vagy ha valaki nem szereti, akkor 1 csomag sütőpor)
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 dl tej
  • 1,5 dl napraforgó olaj
  • 1 csipet só

 

Elkészítés:

A tojásokat, a cukorral, édesítővel, vaníliás cukorral alaposan kikeverem. Én kézi habverőt használtam hozzá. Utána beletettem a tejet, az olajat, a fahéjat, a szódabikarbónát és ismét alaposan összekevertem. Az olaj miatt picit nehezebben megy, de jó lesz biztosan. :)
A sütőt 180 fokra előmelegítem.
A liszteket, az előzőleg összekevert hozzávalókra öntöm, és ismét következik egy alapos keverés.
Egy zsírpapírral kibélelt, közepes méretű tepsibe öntjük és elosztjuk a híg tésztát. Erre ráhelyezzük a meggyeket, ízlésünknek megfelelő elrendezésben. Ha nem akarjuk, hogy elsüllyedjen a meggy, akkor előtte egy kis lisztel el kell keverni őket és úgy szórogatni a tésztára.
Betesszük a sütőbe és 20-25 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült e mindenhol.

Porcukorral tálaljuk és jó étvágyat hozzá!



U.i.:
A maggal vigyázni kell, mert én magoztam magozó kézi készülékkel a sütit és sikerült abban az általam megevett 1 darabban 4 darab magot találni. :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://graffycook.blog.hu/api/trackback/id/tr2614056354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása